Microsoft Excel
Excel podstawowy
Adresaci szkolenia
Szkolenie przeznaczone jest dla osób rozpoczynających pracę z Excelem oraz dla osób, które pracują już z programem, ale chcą pogłębić posiadaną wiedzę.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest omówienie i poznanie podstaw funkcjonowania programu Excel oraz jego praktyczne wykorzystanie w codziennej pracy.
Program szkolenia
Wprowadzenie do pracy z arkuszami kalkulacyjnymi Excela (2h):
- zapoznanie z podstawowymi pojęciami – skoroszyt i arkusz,
- poznanie pojęcia- komórki i adresu komórki w tym: czym jest komórka oraz jaki ma adres, czym są wiersze i kolumny arkusza kalkulacyjnego oraz do czego służą,
- omówienie podstawowych funkcji pasków narzędziowych Excela (jak korzystać z podstawowych narzędzi formatowania arkusza)
Zdobycie podstawowej wiedzy o pracy z Excelem (4h):
- tworzenie i zapisywanie skoroszytu, nawigacja po arkuszach skoroszytu,
- operacja na danych w tym: wprowadzanie danych do arkusza, poprawne wpisywanie dat, liczb i wartości tekstowych, modyfikacja danych, przenoszenie i kopiowanie danych w arkuszu oraz pomiędzy arkuszami, wstawianie arkuszy, usuwanie i przenoszenie arkuszy z danymi, zmiana szerokości kolumn i wysokości wierszy, scalanie komórek, praca z kolumnami i wierszami (wstawianie nowej kolumny, usuwanie kolumny, wstawianie wiersza, usuwanie wiersza, nadawanie kolorów wierszom i kolumnom, ukrywanie wierszy i kolumn, odkrywanie wierszy i kolumn)
Zapoznanie z obliczeniami i zestawieniami w Exelu (4h):
- nabycie umiejętności tworzenia formuł,
- adresowanie w formułach,
- wykorzystywanie funkcji Excela do tworzenia obliczeń i zestawień.
Zdobycie umiejętności pracy z tabelami (3h):
- tworzenie tabel,
- szybkie wypełniane tabel z liczbami,
- tworzeni obliczeń w tabelach,
- sortowanie i filtrowanie danych w tabeli.
Zdobycie umiejętności graficznej prezentacje danych (2h):
- tworzenie i modyfikacja wykresów,
- rodzaje wykresów oraz przykłady wykorzystania,
- tworzenie schematów i diagramów,
- dodawanie i edycja komentarzy.
Drukowanie i jego opcje (1h):
- dodawanie numerów stron,
- przygotowywanie arkusza do wydruku
Forma prowadzenia zajęć
Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatowej. Uczestnicy utrwalają nabytą wiedzę poprzez wykonywanie ćwiczeń. Duży nacisk jest położony na praktyczne wykorzystywanie nabytych umiejętności w codziennej pracy.
Excel zaawansowany
Adresaci szkolenia
Szkolenie jest skierowane do osób, które wykorzystują Excela w codziennej pracy, ale chcą pogłębić wiedzę w zakresie praktycznego wykorzystania programu .
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest poznanie zaawansowanych funkcji arkusza kalkulacyjnego Excel oraz praktyczne ich wykorzystanie w codziennej pracy.
Program szkolenia
Uczestnik szkolenia nabywa praktycznych umiejętności w zakresie:
Formatowania warunkowego (6h):
- formatowanie warunkowe porównujące tabele,
- formatowanie warunkowe za pomocą funkcji,
- formatowanie warunkowe różnych zakresów dat.
Formuły i funkcje (8h):
- tworzenie formuł obliczeniowych wykorzystywanych w codziennej pracy,
- zastosowanie funkcji logicznych ( JEŻELI, LUB, ORAZ, SUMA),
- przetwarzanie tekstu za pomocą funkcji tekstowych,
- wykonywanie obliczeń i operacji na datach,
- analiza formuł, wychwytywanie i korygowanie błędów w obliczeniach,
- funkcje porównywania i wyszukiwania danych w tabelach (WYSZUKAJ.PIONOWO, WYSZUKAJ.POZIOMO).
Zarzadzanie arkuszami i skoroszytami (8h):
- zaawansowana praca z komórkami i nazwami,
- zakresy widoczności nazw, menedżer nazw,
- łączenie arkuszy za pomocą funkcji,
- łączenie skoroszytów i praca na różnych skoroszytach.
Analizy i raporty (8h):
- tworzenie zestawień zbiorowych i analiz wielopoziomowych,
- grupowanie danych i tworzenie konspektu,
- konsolidacja danych w arkuszach,
- konsolidacja danych z różnych plików,
- najważniejsze zasady analizy danych za pomocą tabel przestawnych i wykresów przestawnych (tworzenie i modyfikacja tabel przestawnych, tworzenie przekrojowych zestawień, analiz i raportów).
Zabezpieczenie dokumentu (1h):
- blokowanie dostępu do pliku za pomocą haseł,
- zabezpieczenie arkuszy i plików przed usuwaniem i modyfikowaniem danych,
- ochrona skoroszytu.
Drukowanie arkuszy excela (1h):
- zaawansowane funkcje drukowania i przygotowania do wydruku
Forma prowadzenia zajęć
Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatowej. Uczestnicy utrwalają nabytą wiedzę poprzez wykonywanie ćwiczeń. Duży nacisk jest położony na praktyczne wykorzystywanie nabytych umiejętności w codziennej pracy.