Microsoft Access
Access podstawowy
Adresaci szkolenia
Szkolenie przeznaczone dla osób, które wykorzystują program MS Access do gromadzenia i przechowywania danych, a także do osób, które w swojej pracy tworzą raporty na podstawie danych.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest zapoznanie się z programem Access z punktu widzenia użytkownika baz danych, a także nabycie umiejętności efektywnego korzystania z baz danych przy pomocy programu Access i poznanie podstaw tworzenia prostych baz danych.
Program
Nabycie podstawowych umiejętności pracy z programem Microsoft Access (5h):
- przechowywanie danych – dlaczego Access a nie Excel?
- zapoznanie z najważniejszymi elementami bazy danych – tabele, kwerendy, formularze i raporty,
- zapoznanie z interfejsem użytkownika, wstążką i paskiem szybkiego dostępu,
- nabycie umiejętności przygotowania danych.
Zdobycie umiejętności tworzenia i wzbogacania baz danych (6h):
- nabycie umiejętności korzystania z kreatorów tabel, formularzy, kwerend i raportów,
- tworzenie gotowych szablonów plików i tabel,
- tworzenie tabel : widok projektowania tabeli,
- tworzenie formularzy,
- tworzenie raportów,
- nabycie umiejętności importowania danych do Accessa ze źródeł zewnętrznych ( Excel, plik podstawowy).
Nabycie umiejętności sprawnego korzystanie z baz danych (5h):
- drukowanie danych i raportów,
- analiza danych na ekranie : proste i złożone sortowanie i filtrowanie.
Forma prowadzenia zajęć
Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatowej. Uczestnicy utrwalają nabytą wiedzę poprzez wykonywanie ćwiczeń. Duży nacisk jest położony na praktyczne wykorzystywanie nabytych umiejętności w codziennej pracy.